BVC- kontroll & vaccination

Idag har vi varit på BVC för grabbarnas kontroll och vaccination.
Dom mätte och vägde, och korrigerat låg dom precis rätt till i kurvan, men om man jämfö med en 7 månaders bebis så ligger dem lite under, men dom är på väg upp!Dom gjorde utvecklings tester också, är dom kunde grejer som bebisar på 6-7 månader kan göra!

Dom klarade sig galant och läkaren var nöjd.
Det enda som läkaren ville kolla upp igen är om Jonathan letar efter leksaken när han har tappat den.
Det gjorde Danilo idag, men Jonathan brydde sig inte om det.
Och maten- hon sa att våra grabbar gör av sig myckt energi i sina gå-stolar och annat så jag skulle blanda i lite rapsolja i deras välling.

När det var dags för sprutorna följde min svans Nicole med mig, fast jag sa att hon borde stanna och leka. Men eftersom Andres hade fulllt upp med Jonathan och en trött Bessa så fick hon följa med.
När Danilo blev stucken så började NICOLE gråta. "AJ-aj-aj-aj...." För Danilo gick det snabbare över, och när det var Jonathans tur så grät han bara direkt efter sticket, och sen var han lugn. Nicole grät även en skvätt för honom, trots att hon inte ens var med.

Så var det med det.
När vi kom hem åkte Andres iväg till träningen, och skriktävlingen började här hemma.
Puua kom och överraskade oss.
Jonathan grät jätte mycket och började bli varm, så han fick lite alvedon, vilket han spydde upp ett tag efter. Stackarn :( Jag la pojkarna, och flickorna fick vara vakna en stund, för Micael kom också.

Nu har jag precis vanat, somnade som en stock bredvid tjejerna. Dom sover fortfarande och jag sitter här uppe med grabbarna. De är lite kinkiga, men jag tror att ett skönt bad vore bra...?
Andres och Micael är ute och shoppar kläder till Micael som han ska ha till bröllopet han ska gå på i helgen.

När Andres kommer hem ska vi flytta spjälsängarna, rummet är klart förutom att grejer ska upp på väggarna.
Nu ska jag sitta och bli klok på min iPhone. Känner att det är dags att leta fram bruksanvisningarna, för jag verkar bara kunna NOKIA`s telefoner..

Bilder på rummen kommer kanske ikväll, för er som vill se.
Nu kallar min iPhone på mig...

Hejdå så länge!

P.S Vikt och längd ska vi väl klämma in här också?

JONATHAN: 6.340 g & 66.5 cm
DANILO: 6.890 g & 66.8 cm

Jonathan börjar så smått komma ikapp sin brorsa!


Kommentarer
Postat av: Linda

cheeezuz cutie vad dom växer:)

Härligt!!

Så himla kul att få höra om deras framsteg!!



Vaccinationerna är aldrig roliga att ta, men man måste ju!

Du borde ju vara van nu, hihi

Är jättenyfiken på hur rummen blev!!! show me!!!

2010-11-18 @ 21:50:37
Postat av: Angelica

ååå, de är ju lika långa!

Fast kläderna sitter lite bättre på

Danilo antar jag??

kram

2010-11-19 @ 06:46:31
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Stackarna, inte kul med sprutan... Pusu beso

2010-11-19 @ 06:52:07
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: cissi

Hugo blir tio månader på fredag och han väger över tolv kilo haha. Värsta knubbisen ;) Får komma och busa med grabbarna sen! kram

2010-12-08 @ 11:18:43
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback