.........

Idag var vi och hälsade på Abuelo & Abuela.Dom hade gjort komage som vi blev bjudna på (vilken tur att jag precis hade ätit hemma !) Andres åt, det är en av hans älsklings rätter...  
Nä, faktiskt är det inte så farligt, den är helt OK, men det är psykiskt- KOMAGE... låter inte sååå gott?
Vanessa åt (surprise, surprise?) men hon äter ju allt.


Därifrån åkte vi iväg på klänningjakt.
Vi ska hitta en fest klänning till Vanessa som hon kan ha på bröllopet.
Vi var överallt (utländska affärer) för att hitta en riktig fest klänning, men hittade inget!
Men idag hade Oscar hittat en affär med massor av fina klänningar, så det ska vi kolla upp imorgon efter tt vi kommit hem från Huddinge.
Pojkarna har sin ögon undersökning där ju. Vi ska vara där hela dagen, och som tur är får tjejerna följa med.
Mummu erbjöd sig att passa dem, men jag fick "flashbacks"... Jag på sjukhuset hela dagen utan flickorna?
-Ei hääälyyy.

Idag köpte vi hink och spade till tjejerna- ÄNTLIGEN!
Har letat överallt, en enkel hink och spade, men jag har inte hittat. Överallt säljer dem bara en hink med spade,kratta,former, kanna and what not och för det tar dem typ 140 spänn....  Det enda jag ville ha var just hink med spade, allt det där andra har dem redan.
Så fort det blir lite varmare så går vi ut och sätter oss i sandlådan.
Puua har lärt Nukke "Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku", och det upprepar hon hela tiden.

Nukke säger ofta "Asshole" (som jag skrivit förut) Och när man frågar vem som är Asshole, så svarar hon oftast Peter (sorry Peter  ) Jag försöker få henne säga något annat, men hon envisas med just Peter...
Så idag i badet sa hon "Asshoooole" igen och då frågar jag vem. Hon svarar som att det ore det mest naturliga hon hört: "Peter. Din mamma också."

Häromdagen sa jag till henne: "Hej söpöliini!"
Då kom det tillbaka: "Hej Plösöliini!"

Kommentarer
Postat av: karolina Nordling

Jepp thats him haha...

2010-05-11 @ 09:48:03
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback