Man kan inte vara en solstråle varje dag

Det började redan på morgonen. Ja- Nicoles bus menar jag.
Hon VET att hon inte får, men hon gör det ändå. "Bara för att".
Hon går till badrummer, och tar ner lådorna som är fyllda med spännen och tofsar och sprider ut ALLT på golvet. sen sitter hon där och försöker sätta dem i sitt hår och pratar lite för sig själv.
Sen säger hon att hon ska vara snäll och städa undan efter sig, men skrattar bara när det är dags att verkligen göra det. "Jag skojade bara, mamma" lärde hon säga idag... Mm... Roligt?

När vi var i Handen idag och letade efter present till henne så fick hon sitt utbrott. Dessa kommer lite då och då, och man blir helt tokig... Hon skriker, gråter och slänger sig på golvet och hör ingenting. Det spelar ingen roll vad man än säger till henne... "Nicole, vill du sätta dig i vagnen, vill du gå, vill du sätta dig i vagnen så får du en kaka/napp/snuttis"? Hon bara skriker. Hon vet inte ens själv vad honn vill, för hon klättrar upp i vagnen (skikandes) sen när jag hjälper henne upp så ska hon slänga sig ner igen (skrikandes), när jag hjälper henne ner och frågar om hon vill gå istället så skriker hon ännu högre och slänger sig framför vagnen. Till slut blir man tokig. Jag sa åt henne en massa gånger, men som sagt- jag tror att hon glömde öronen hemma denna dag.
Jag provade med allt. Jag satte henne i vagnen med napp och snuttis och undvek hennes skrik (efter att ha sagt till på skarpen, men som sagt- öronen?!?? Men hon hasade sig bort från vagnen själv, så jag lät henne sitta där på golvet i Handen och lät henne skrika klart (efter att jag tog tillbaka napp + snuttis) Folk tittade förståeligt på mig och log som att "Been there, done that"... Kul.... Hjälpte inte mitt ett skit.
Efter en stund gick det över. Hon gav upp och somnade i vagnen och fortsatte sova när vi kom hem.
*Phew* Jag var helt utmattad.
Jag och Vanessa gick och la oss i vår säng och sov i 2 timmar.
Näe, idag var det verkligen inte Nicoles dag... Man kan ju inte vara en solstråle varje dag??
Idag var det en "känkkäränkkä" dag för Nicole. Hoppas bara att dessa dagar inte kommer allför ofta....

Jag & Nukke
Mamma älskar Dig Nicole! Pusu Beso!


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Sådan mor sådan dotter haha..Eller?

2010-05-29 @ 08:37:02
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Erica

Å va fina ni är :-) blir alldeles tårögd när jag ser dig och dina barn.

Vi mår bra här. Tor växer och frodas.. men han har ej bajsat på en vecka?? är det normalt...

LÄngtar som toka efter att få flytta.. tittar nu på hemnet varje dag och leter hus norröver. Det roligaste är att husen är mycket billigare än här. kramar

2010-05-29 @ 16:48:25
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Erica

Har du bytt namn på din blogg? till minmelli? får upp en sån förfrågan om lösenord och användernamn.. visst ej om det var något nytt? kram

2010-05-29 @ 16:55:35
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback