1:a maj

Nu är vi inne på majmånad.
Det är denna månad som min bror Stefu ska gifta sig med Anna,
och denna månad, den 30:e fyller vår docka Nicole 2 år!  Våran lilla, stora tjej!

Natten gick bra, fast det blev ganska lite sömn... Jag gick upp var 3:dje timme för att ge pojkarna mat, och sen vid 4-målet hörde jag att Vanessa babblade något inne i sitt rum. Hon var klarvaken. Började skratta och sprattla med benen när jag kikade in i deras rum. jag gav henne nappen och smög ut igen. Tänkte att det är bäst att låta henne vara, så att hon förstår att hon ska sova igen. Men budskapet gick inte fram. Hon sjöng och skrattade och pratade (säkert spanska) hur länge som helst! Jag gick in och gav henne nappflaskan och smög ut igen, men hon var lika vaken hela tiden. Hon hade inte en tanke på att man ska sova... Jag bytte blöja på pojkarna och dom drack sin mjölk från flaskan. Nu var jag hur  pigg som helst efter att ha sprungit uppför trappan för att hämta mjölken från köket, sen upp igen eftersom jag glömt ta ner mer blöjor, och sen att jag fick springa in och ut till Vanessa hela tiden. Så vad gör jag då? Börjar träna! MITT I NATTEN. 100 sit-ups och några armhävningar...
Nä, jag käne mig inte riktigt klok, men vad skulle jag göra... jag var ändå tvungen att vänta på att pojkarna skulle dricka klart. Och Vanessa pysslade där inne i sitt rum...
Klockan 6 gav jag upp och hämtade henne till vår säng. Hon höll på att busa med mig där i vår säng, fast jag försökte sova... men till slut gav hon upp och somnade.

Andres badade med pojkarna imorse. Dom njuter verkligen av att bada.
Sen klädde jag på dem, och bytte plats på apnélarmet (själva plåstret på magen) för att den var helt röd där den brukade sitta. Sen tejpade jag om tejpen på sonden också, för pojkarna är så duktiga på att dra och slita i dem, så att den lossnar. Hoppas att dem blir av med det där snart!
Nu har dom BARA druckit från flaskan sen torsdag natt.
Vi har inte behövt sonden alls! Det ska jag säga på måndag när Birgitta från hemsjukvården kommer hit. Kanse vi kan prova att vara utan sonden tills onsdag, för att se hur det går? Det är ju ingen idé att ha sonden i näsan om dom inte behöver den? Kan inte vara så skönt för pojkarna at ha sonden i näsan heller... Och så är man rädd att dom ska dra i sladden och dra ut den.

Danilo badar med pappa
 

Nu måste jag gå ner och väcka Nicole, jag ska gå ut med tjejerna till min syster, det är nämligen
Annas möhippa idag!!! WOHOOO!
Skriver mer om det och om resten av dagen ikväll

Chao!


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback