VECKA 29 + 0

IGÅR kom vi till vecka 29 + 0, ännu en vecka har rullat förbi!
Jag vill gärna komma till vecka 34, helst vecka 35... Men vi får se hur det går. Trycket ökar på därnere och det känns som att allt ska brista och att vattnet ska gå närsom helst. Igår hade jag ordentligt med mensvärk som strålade sig upp mot ryggen när vi gick i Coop. Men som tur är gick det över när jag satte mig ner.
Kändes lite fånigt att behöva ta och sätta sig ner ett tag i bänken inne i Coop....  Jag kände mig som en gammal pensionär....
Jo, som jag skrev förut, kramperna i benen har jag kvar, och fingrar och fötter svullnar upp, mest på kvällen/natten, och dem blir alldeles varma och kliar. Tänk om jag inte alls kan gå nånstans snart?!
Trycket lär ju inte lätta på sig direkt...?
Jaja, vi får ta en dag i taget....

Nu växer bebisens hjärna snabbt och huvudet blir längre för att bereda plats.
Pojkars testiklar är på väg från sin ursprungliga position nära njurarna till sin sedvanliga destination.
Flickors klitoris syns tydligt, eftersom blygdläpparna ännu inte är så stora att de döljer den.
Allt sådan utveckling kommer att ske veckorna innan förlossningen

"Bebisens näringsintag är större nu och du behöver mycket protein, C-vitamin, folsyra och järn.
Det växande skelettet absorberar massor av kalcium, så ät mejeriprodukter (eller annan kalciumrik mat) för att tillse ditt behov. (ca 200 mg går åt varje dag till att bygga upp bebisens skelett)

Aptiten ökar, men försök att äta hälsosam mat, snarare än sötsaker och skräpmat.
Se till att du får i dig tillräckligt mycket järn, eftersom bebisen producerar röda blodkroppar. Järn som kosttillskott kan ge dig förstoppning så försök få i dig huvuddelen genom att äta järnrik mat som kött, blodpudding, ärtor, bönor, gröna bladgrönsaker, aprikoser och berikade fullkornsprodukter. På så sätt får du dessutom i dig kostfiber.
Nu väger bebisen dryga kilot och är ungefär 38 cm lång från topp till tå.

Min tvillingmage i vecka 29 + 0

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback