Fler vagnförslag....

Idag fick jag in lite fler vagnförslag, mina kära föräldrar skickade 2 st MMS på några förslag som de hittade när dem var i någon butik.

 Såhär kan jag ta mig ut själv med 4 småbarn:

Jag kanske kunde sätta fast denna på dubbelvagnen, så kan Nicole och Vanessa sitta däri, och jag går i mitten av dessa två..........


Eller så får Nicole snabbt lära sig att cykla och dra Vanessa i den...



Hmm.....

SNÄLLA NI, KOM MED FLER FÖRSLAG, JAG TAR IN ALLA TIPS JAG KAN FÅ!!!

Det finns INGA fyrlingvagnar alls att köpa här i Sverige, de länder som har skickar inte vagnar till Europa... Den enda trillingvagnen jag har sett är UrbanJungles vagn, men den är inte ens fin och kostar ca 14-15 000 kr!!!!

 
Dessutom vill jag ha bebisarna vända MOT mig. Så denna går bort.
(Och vart ska jag ha Nukke =(Nicole) ?)

Såhär ser läget ut nu:
Vi har en tjej, Nicole- som fyller 2 år den 30 maj. Hon är jätte duktig på att gå, men om vi går långt så blir hon såklart trött i benen och vill sitta. Hon är ändå liten. Och när hon går, så brukar hon gå sin egen väg, så det underlättar ju att ha en plats åt henne.
Vanessa fyller 1 år 26 Juni, hon kan inte ens krypa, så hon behöver verkligen en egen plats i vagnen.
Och så har vi tvillingarna som kommer om ca. 2 månader. Dem har sin tvillingvagn redo här hemma.

Hur kan det vara så svårt att hitta en lösning på detta vagnproblem? Hur ska jag ta mig fram med 4 småbarn själv? Blir tokig... Vill inte vara beroende av att be någon om hjälp hela tiden, jag vill kunna gå ut och ta en promenad med mina barn själv utan att behöva ringa och störa folk och be om hjälp att gå till parken!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Här kommer svaret på din kommentar som du lämnade i min blogg och som jag helt och hållet glömt bort.



Yotubeklippen får jag in genom att klistra in HTML koden, det är till höger om klippen på youtube:s sida. Så klistar du in den i din blogg och vips så kan du lägga upp videoklipp! :)



Angående min graviditet, jag mår bra med tanke på omständigheterna. Är dock väldigt tungt nu, ryggen börjar säga ifrån och jag måste vila mycket trots att jag är alldeles för rastlös för att vila.



Vi har några namn på förslag men vi får se vad det blir när pojkarna kommer ut :) Det blir spännande! Har ni några namn på G?



Varje vecka som går är ju bra, och om dom skulle komma nu så klarar dom ju sig. Jag vet inte när den mest kritiska veckan är men till mig har dom sagt att dom vill att jag åtminstonde har dom kvar till vecka 28 - 29. När vi var i vecka 22 och fick reda på allt detta om TTTS så var det ju väldigt kritiskt. Dom är ju sååå små då!



Det skiljer 200gram mellan våra pojkar. Så länge pojkarna mår bra så är det ju ingen fara. Ofta så skiljer ju sig vikten mellan tvillingarna, huvudsaken är att ingen av dom är undernärd eller överbelastad. Vi får också på kontroller varannan vecka för att kolla så att TTTS inte kommer tillbaka. Jag tror inte att du behöver oroa dig, du är såpass långt gånget så att dina små skulle drabbas av TTTS är ingen stor risk :) Det kommer gå bra ska du se!



Kram kram



2010-03-19 @ 14:40:27
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Erica





Såg ju rätt smart ut med cykelkärran! Klart du ska ha en vagn, eller så får du ta en tvillingvagn med ståbräda till nicole och så en bärsele till ena tvillingen. Hmm.. svårt det där. Går det inte att beställa en sån vagn som 4 får plats?. Alva är sjuk nu och har ögoninflammation.. fy.. :-( inskolningen gick bra men nu får vi vänta ett tag med att fortsätta, synd nog. Y börjar jobba den 29 mars.. usch gruvar mig lite. Jag har länkat till din blogg oxå, hoppas det var ok? jag visste ej hur man gjorde.. hihi.. men nu såg jag ju hur man gör. kramar

2010-03-19 @ 15:45:14
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Thea

Jag skrev tidigare, men det försvann visst i cyberrymden?



Har ni tittat på PhiloTeds tvillingvagn? På den kan man sätta (dock egenbygge) en syskonsits framtill, och därmed få tre sittplatser. En ståbräda/alt bärsele/sjal till det så får du med dig allihop.

Jag har sett ett par stycken på nätet som byggt vagnen själva, ska se om jag kan hitta nån bild så du får se...

2010-03-22 @ 11:01:09
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback