Denna dag

På förmiddagen gick jag ut med barnen och bakade lite sandkakor och gungade. Danilo och Jonathan sov i vagnen bredvid. Tjejerna blir så glada av att gå ut, så när man har sagt att snart ska vi ut så Nukke redan där med skorna i handen och så tjatar hon tills jag har öppnat ytterdörren.
Det tar ett tag ändå att göra alla dessa små människor iordning.
Nukke & Bessa bakar

Bessa i stora tjejernas gunga!

Efter att ha lekt ute rätt så länge så blev båda tjejerna jätte trötta, Bessa hann slumra in i denna gunga och Nicole var inte långt ifrån hon heller, så det var dags att gå in och äta mat..

Andres kom hem precis när jag höll på att duka bordet, så vi åt lunch ihop.
Båda tjejerna åt jätte bra-ÄNTLIGEN!
Efter maten somnade tjejerna helt utan protester, vilket var jätte skönt eftersom jag var helt slut jag också.
Så när pojkarna hade somnat så gick jag ner och la mig också. Jag behöver MASSOR med skönhetssömn! Haha..
När alla hade vaknat och Andres kollade på fotboll gick jag ut med flickorna. Vi tog med oss cyckeln som både Bessa & Nukke turades om att sitta i. När fotbollen tagit slut lämnade Andres pojkarna till mig och åkte iväg på ärenden.
Bessa Enkeli!

Och så gung, gung igen.....

Sen kom Taru, Daniella, Julia och Kimmo ut och lekte också. Kimmo handlade klubbor åt alla tjejerna! TACK! :)
Vanessa, Daniella & Nicole

Julia, Bessa & Nella

Julia sa hela tiden "BESSA!" och satte sig vid Vanessa, jätte gulligt! Dom två kommer nog också bli riktigt bra kompisar när dem förstår bättre att man faktiskt kan LEKA med varandra också, hihihi....Nicole och Daniella har iaf hittat varandra, idag lärde hon sig något nytt från Daniella. Nämnligen att SPOTTA. Precis när Taru berättade att Daniella har börjat spotta en massa... sen när dem gick och jag sa något till Nicole så gjorde hon ju exakt samma sak! *suck*
Busungarna Nukke & Nella

När alla barnen gått hem stannade vi kvar på gården för att vänta på Andres.Nicole tjatatde om att hon ville till kiosken, men jag hade inga pengar på mig, så hon sa "Pappa betalar Mamma!" Sen stod här framför kiosken hur länge som helst för att vänta på att Pappa skulle komma och följa med henne till kiosken...
Medans vi väntade så träffade vi på Jopo-Setä (hihihi) vid parkeringen.
Jopo-Setä ska köra Bessa

Sen kom Andres och vi skyndade oss bort från parkeringen, eftersom Jopo skulle låna sin mammas bil! Wach out! Hahah... ;) Just kidding..
Andres tog med sig Nukke och Bessa till kiosken och köpte några godisar och sen hopp i badet. Precis när Bessa var i tvättmaskinen (jag kallar det så när jag tvättar dem) så plingade det på dörren. Karo & Peter kom på besök!Peter & Karo med twinsen

Lite lek hinner man alltid med!


Och nu sover alla barnen. Förutom pojkarna som ligger och pruttar. Och inte vilka pruttar som helst! Dom STINKER skit! Varje gång tror jag att dom har bajsat på sig, sen när jag kollar så är det bara pruttar. *pheeew*
Nu kom Andres hem, ost och kex står på bordet, kanske vi hinner äta det nu... Hehe...

Finska ambassaden stängde idag klockan 12, så dit hann vi inte. Vi ska dit imorn.
Andres hämtade personbevis idag iaf, skönt att det är klart.

Jag hörde att sommaren kommer tillbaka imorgon?? HOPPAS!
Nu ska jag gå och fixa lite grejer! Chaoo!

Kommentarer
Postat av: Linda och melli

Hej gumman!

Jag hoppas också värdet blir bättre nu!

Var ska ni resa nånstans??? Vi funderar också på att boka nåt..

HAHAHAH, jo rrobin är min brorsa också...och billy--och andreas...och jonathan...och emil...och fekix...och lukas...

Inte lätt att hålla reda på alla:)

Självklart kan vi göra sällskap nån dag och bada tillsammans!!!

Vore ju jätteroligt!!!

2010-06-21 @ 23:15:27
Postat av: Karolina Nordling

Haha Nicole har lärt sig i tid ..pappa betalar..haha

2010-06-22 @ 09:45:10
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Sandra

Hej! :)



Jag har varit dålig på att läsa, man hinner liksom inte med allt man vill ;)



Hur har ni det? Hoppas allt är bra med hela familjen! :) Hur gamla är twinsen nu?



Kram

2010-06-22 @ 19:38:19
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Taru

Ne hon spottar inte en massa. Bara ibland när hon blir arg.. :-/ Tråkigt att Nicole tog det efter henne..

2010-06-23 @ 20:46:55
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback