BVC besök

Imorse vaknade jag av regndropparna som föll ner på fönsterbrädan. *Pust* Tråkigt! Speciellt eftersom jag var tvungen att gå till BVC med ALLA FYRA barnen.
Utanför öste regnet ner, och jag kände att det här är ju egentligen en hemma-mys dag. Men det var bara att gå upp och göra alla barnen klara. 10.30 hade vi tiden på BVC, och Mummu kom och skulle följa med oss, eftersom Andres var på jobbet. Hur skulle jag annars tagit mig ut med alla fyra i regnet?
Men fram kom vi hursomhelst. Lite blöta, men ändå ...

Det var dags för vägning och mätning av alla fyra, och så bestämde vi att Nicole skulle få sin 18-månaders spruta idag (hon kunde inte ta den förut då hon hade fått svin-influensa sprutan precis då) Jag visste att det skulle bli liv på henne, så jag tog med mig klubbor för att muta henne. Det får man faktiskt göra när man blir stucken!?

**********************************
VIKT & LÄNGD-


JONATHAN: 3140g och 50 cm

DANILO: 3510g och 52 cm

(Båda pojkarna har vuxit 10 cm på 2 månader!!!)


VANESSA: 8440g och 71 cm

NICOLE: 10.7 kg

**********************************
Pojkarna & vanessas vägning och mätning gick jätte bra, och när det var dags för Nicole så fick jag lyfta upp henne och ställa mig själv på en våg, och sen skulle vi dra bort min vikt från hela vikten, och på det viset fick vi fram hur mycket hon väger. Hon slapp mätningen idag eftersom hon var så ledsen.
När hon precis hade börjat lugna ner sig lite så var det dags för sprutan. Då var hon jätte ledsen, stackaren...
Men det gick bra ändå, vi gav henne beröm och erbjöd klubba, men hon ville inte alls ha.
Hon ville ha "& Companie!" (=Big Mac och companie= McDonalds) Så det passade oss bra, vi traskade snabbt till Handen centrum, och höll oss inne tills regnet skulle avta.

Jag köpte lite nya bodys till pojkarna, för jag tycker att dem bara har bodys i ganska "tråkiga" färger- ljusgrått, ljusblått... Så nu blev det lite mera färg.  Jag tar bild på kläderna och lägger in sen
Vi mötte upp syrran, Shellu & Nakki och åt på McDonalds med dem. Vi firade att Felicias sommarlov började idag.
Tråkigt väder dem fick, men det hade gått bra, hon och Emma hade uppträtt även där. Värsta show tjejerna-
Som sin moster/faster, va??

Sen traksade vi hem igen och mötte flera flak-blar med stundenter som dansade, sjöng, drack och skrek. Vi vinkade glatt till alla bilar som åkte förbi, och så fort någon tutade så började Nukke & Bessa vinka!
Hihih...
Vi hämtade mitt paket rån Jotex, och så hjälpte Mummu mig ända till dörren, och cyklade sedan hem.
TACK MAMMA FÖR HJÄLPEN! Som jag sa- Vad skulle jag göra utan dig??  RAKASTAN!

Abuela och Abuelo kom förbi en snabbis också innan dem åkte tillbaka för att titta på fotboll.
Dem lämnade en present till mig och 3 röda rosor  MUCHAS GRACIAS!  
(bild på det kommer också senare)

Nu har jag packat upp mitt paket från Jotex och blev besviken. Jag beställde 2 lila jätte badlakan, 2 baddrums mattor och duchdraperi. Jag fick endast EN matta och en duschdraperi . Jag tog för givet att det var tvåpack, men ICKE. Så jag får beställa en till, och klaga på vart min andra matta tog vägen...
Men det blir nog fint sen.

Nu sover alla barnen middag, det tänkte jag också försöka hinna göra innan någon vaknar.
Ikväll blir det fotbolls VM, och vi ska såklart titta på när Uruguay spelar!
Det blir mycket fotboll här hemma framöver- varnade Andres mig igår... Mm.
Tur att det bara är en gång var 4:e år!

HEJA URUGUAY!


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra de växer på du med små barn ser jag precis som jag =)

2010-06-11 @ 20:16:35
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Postat av: Taru

Va pojkarna har växt! :-) Nu är dom ju i ordentlig

baby size.. Sötnosarna.

2010-06-11 @ 22:21:57
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback