Lördagen som den var....

I lördags var det bestämt att vi skulle hem till Mummu & Puua och grilla  
Det är ju alltid trevligt, och framförallt väldigt gott!  
Först skulle vi åka och lämna tillbaka disco-kulan som vi hyrde och handlade och tippade lite, som vi alltid gör på lördagar. (Eller Andres gör, menar jag) Sen till Mummu & Puua!
På denna bild ser ni att jag inte är den enda paparazzin i familjen...

När solen försvann bakom molnen blev det kallt på en gång, så det var bara att sätta på lite mer kläder på tjejerna, och ut i sandlådan med dem. Puua grävde ner Vanessas ben i sanden igen, så att hon inte skulle smita iväg...
 
Mummu & Jag dukade bordet, medans Puua lekte med tjejerna, och Andres fick vara dagens grillmästare.
Köttet blev så bra att han får nog vara det fler gånger. Därför sa han nog att det var JAG som gjorde iordning köttet, så att han skulle slippa nästa gång... Men vi har ju bildbevis!

Sen var maten klar! Det var himmelskt gott! Oxfilé, färskpotatis, bröd, sallad, tzatziki, korv till barnen, majs...
Inga problem att äta det här inte...
Bessa övar på att äta själv....

Jordgubbar & vattenmelon till efterrätt! MUMS!

Det kändes rätt så tomt utan att ha syrran där, för hon är alltid med när vi grillar, men nu var dem ju på sin Roadtrip, och dom hamnade i Danmark.  Men dagen var väldigt lyckad, och så kom ju brorsan med familj dit också efter att dem vart på Emmas klass-fest på Rudan.
Stefu med....hmm.... Danilo!

Det är verkligen superkul att alla kusiner leker så bra tillsammans och tycker om varandra.
Här är tjejerna i sandlådan med kusinen Emma
Sötnosarna

Både Emma & Sebastian vill gärna bära Vanessa hela tiden, men än så länge är Sebastian för liten
(och för klumpig
)
Här åker dem ruchkana tillsammans, Anna håller ett öga på vår lilla Bessa Enkeli

Mitt hjärta tillhör Dig, Andres

Jag vill också vara med på bild!  Muahahahahaa....
Vanessa blev väldigt trött efter maten och all lek, så jag la henne på Mummu & Puuas säng,
och hon somnade som en stock.
Mammas lilla Ängel

Vi andra var ute och hade skoj. Anna, Mummu & Jag spelade lite badminton (som gärna ville ligga i buskarna hela tiden) medans grabbarna- Andres, Puua & Stefu spelade boule.
Om jag frågar Andres så säger han att han vann hela tiden, men är det verkligen sant? Puua? Stefu??
Jag vet inte hur många gånger Puua tog med sig barnen till kiosken (som ligger precis vid hörnet där dem bor), och sen började Nukke också- "Mennään kioskille Puua!" (=Vi går till kiosken Puua) PRECIS som de stora barnen brukar säga! Och när hon frågar så kan han aldrig säga nej... då går dom tillsammans, hand i hand till kiosken och kommer alltid tillbaka med en klubba och en liten flaska med nån sorts godis-dricka...
Jag tror att Puua ångrar sig nu att han lärde henne att fråga om dom ska till kiosken..
När jag gick in för att kika till Bessa, så möttes jag av denna syn: Puua sover bredvid henne. Gulligt??

Senare på kvällen åkte vi och hyrde 3 filmer som vanligt och åkte hem och badade alla barnen,
och Natti, natti- i sängs. Dom somnade som stockar allihopa.

fast Nicole ville först inte gå och lägga sig alls, fast hon var övertrött. Hon hade ju inte sovit något på dagen, för hon verkar tro att hon är så stor nu när hon fyllt 2 år. Jag la henne i sitt rum, och efter ett tag hör jag fotsteg i undervåningen, och går ner och tittar- då står hon i vårt sovrum vid vår säng. "Jag vill sova här mamma" och det fick hon göra den här gången. (Annars brukar vi bära henne till sin egen säng när vi kommer och lägger oss)
Trollungen har somnat...

Jag och Andres hade riktigt myspys på kvällen efter att alla barnen hade somnat. Vi drack god vin (t om JAG!!) med Sprite förståss, och tårta från kalaset, och så mös vi och tittade på film.
 MYSIGT!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Mysiga bilder, min spöke var med er och grilla..hahaha

Drack du vin???;)

2010-06-08 @ 09:03:54
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

Va mysigt! Bra att ni pysslar om varandra mitt i allt detta med barnpassning och blöjbyten :-). VI har nog sålt huset nu!! inte skrivit på papper ännu, men ska göra det idag eller imorgon. Känns spännande och lite sorgligt! kramar

2010-06-08 @ 12:26:58
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Stefu

Missförstå mig inte men anledningen att det inte riktigt går bra för mig i "boule" är att Raines kulor är väldigt gamla och ojämna... =D

2010-06-08 @ 17:11:55
Postat av: Nathalie

Va mysigt ni har haft! Kul att ni bor nära varandra så ni kan hitta på massa skojiga saker tillsammans så ofta=)Ha det så bra! Kramar

2010-06-08 @ 21:47:29
URL: http://albinsmamma.bloggsida.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback