Fotbolls VM

I fredags sparkades fotbolls VM igång. I en månad är det bara fotboll som gäller här hemma, har Andres sagt... Hur som helst så spelade Uruguay i fredags, så Patrik & Patricia kom över och så skulle vi kolla på fotboll tillsammans. Dem hade med sig mat som de lagade åt oss  JÄTTE GOTT! Det blev potatis klyftor, kyckling filé, sallad, sås, tzatziki och så klart baguetter! Efter maten var det dags för match.
Uruguay mötte Frankrike och matchen slutade 0-0.

Pappa tittar på match med Jonathan. (Fast Andres trodde att det var Danilo.... )

Jag med Vanessa

Nukke & Bessa äter popcorn och tittar på match. Heja Uruguay!!!
Nicole har sin fina matchtröja på sig

Bus med storasyster Patricia!

Hiro fick vakta sitt ben och hundgosi noga, för Bessa kröp efter honom och snodde alla hans ben och skulle äta upp dom själv... Hmm...

Vanessa ringde till Puua

När matchen var slut och alla barnen i sängs så spelade vi lite kort. Ni vet det där kortspelet som jag berättade om förut (där jag alltid förlorar) Men gissa vad?!
IGÅR VANN JAG!!!!
MOAHAHAHAHAAA....

Vi gick och la oss sent igår, somnade vid 2-tiden och pojkarna vaknade hela tiden... Dom ville inget speciellt, dom ville bara ha lite sällskap såhär vid natt-timmarna... Zzzz.... Jag försökte förklrar för dem att dom har varandra att "prata" med, att dem inte behöver väcka mig, men budskapet gick inte fram...
 Sen vaknade Nicole vid 5-tiden av att pojkarna bökade i vårt rum, så hon låg i sin säng när jag tittade till henne och pratáde en massa. Om jag hade tagit henne till vår säng hade hon piggnat till ordentligt och inte somnat om på ett bra tag. Jag pussade och kramade henne, och sa att det är natt, alla sover nu, Natti, Natti och så gick jag ut. Till slut somnade hon om. Häromnatten när jag skulle ner och lägga mig så satt Bessa i sin säng när jag tittade till dem. Hon blev så glad att se mig, så hon började visa mig alla sina gosedjur och babbla "Dä! Titta!" Jag hade inte hjärta att lämna henne där, så jag tog henne till vår säng och så låg vi och titta på TV och mös. Men sen började hon krypa från sängen och ville göra något helt annat än att mysa och försöka sova, så jag fick stänga av TV:n, och då somnade vi båda på bara några minuter. Då var ju klockan ändå halv två på natten...

Ja, vart var jag? Jo- Hela natten höll det på sådär. När jag somnade om, så vaknade Danilo, när jag fått honom att somna och precis lagt mig skönt i sängen så vaknade Jonathan. Var 20:e minut var det någon som vaknade, så ni kan ju gissa hur jag mådde på morgonen...

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback