BVC

Igår vaknade vi och var väldigt sega hela gänget, jag och flickorna hoppade i badet och tänkte bara slappa.
Sen kommer Andres in och säger att vi måste vara på BVC inom en halvtimme. Vi hade helt glömt bort tiden!
Så det var bara att börja stressa igen, tvätta tjejerna, och sen killarna också en snabbis och iväg.
Danilo, Jonathan & Vanessa hade läkartid OCH vaccination. Det pratades en hel del om grabbarna skulle få vaccineras såhär tidigt, men när det gäller vaccinationer så räknar dem från när dem föddes.
Jag frågade hur dem räknar UTVECKLINGEN och då räknar dem korrigerat, dvs hur gamla dom skulle ha varit om dem hade föds när det var beräknad. Så utvecklingsmässigt ska våra Prinsar vara 2 veckor, och undersökningen gick bra, dom gör allt som en två veckors bebis ska göra.

Jonathan- ca. 3700g
Danilo- ca. 4200g


Oj vad dem växer!
Sen var det dag för vaccinationen.... usch, det är alltid lika jobbigt, spelar ingen roll man vart med om det. kan ta in Vanessa och göra 1-årskontrollen på henne, så jag gick dit med Vanessa, medans Andres var inne med pojkarna för vaccination. Jag hörde gråt när dem stack pojkarna, men det blev snabbt tyst, dom var jätte duktiga.
Vanessa vägdes och mättes och resultaten var exakt samma som för två veckor sen. Dom ställde en massa frågor om vad hon kunde göra, t e x stå med stöd, gå längst möbler, förstå saker, säga några ord. Japp. Hon kan allt, förutom att gå själv. Då påminde läkaren mig att då utgår man från datumet då hon egentligen skulle ha föds, och hon föddes ju 5 ½ veckor för tidigt, så egentligen skulle hon fylla 1 år den 3 augusti.
Dom ser det så till att dem är 1 ½ år. Så ännu är det absolut ingen brådska, och samtidigt är det ju ändå så att alla barn är olika, och lär sig saker på sin egen tid.
Hon hinner gå sen när hon är redo. Hon gör otroliga framsteg hela tiden, nu har hon börjat "prata" en massa och säger flera ord. Hon går ängs möblerna och ställer sig upp överallt.
Mammas goa, fina Bessa Enkeli...
Och sen var det dags även för henne att få vaccin, och även hon skulle få 2 sprutor, en i varje lår, precis som pojkarna. Jag kramade henne medans två barnmorskor stack henne i låren samtidigt. Hon blev ledsen, för hon såg inte detta komma, hon var minst sagt överraskad, min Ängel... Men det gick också fort över. Om jag hade vetat att hon skulle få spruta så hade jag tagit med mig en klubba till henne, för det får man alltid när man får en spruta. Fråga bara Nicole.
Nicole var också helt oväntat lugn. Hon grät inte ens när vi blev in kallade, trots att hon fick sin spruta här för 2 veckor sen. Men jag hade förklarat för henne att för hennes del var sprutorna slut att hon inte behöver ta. Hon visade sin arm hela tiden till alla och visade att hon också fått en spruta. Stackarn.
Hon är jätte omtänksam den lilla tjejen... Allt hon får tar hon två av, så att Bessa också ska få.
ALLTID tänker hon på sin lilla syster också. Kärlek.

Tjejerna leker medans Jonathan undersöks av läkare.
Dom på NEO måste ha blandat ihop våra pojkar.... Tvilling ett har dem skrivit som Jonathan, och tvilling tå är Danilo som det stod hade det lite jobbigare under sina första levnads dagar, fast det var precis tvärtom... Det skulle vi ta upp med NEO igen när vi ska dit den 26.8. Jag fick en kallelse från NEO och fattade ingenting, och det stod inte heller VARFÖR vi skulle komma dit igen, så jag ringde upp, och dom sa att då när barnen skulle ha varit två månader egentligen har dem alltid en koll. Så vi ska dit sen... Igen.
Ja, vart var vi nu- jo efter att alla tre fått sina sprutor så fick vi sätta oss ner i väntrummet i en halvtimme-45 minuter för att dom skulle ha koll ifall pojkarna skulle reagera på något sätt...

Bessa promenerar lite fast hon fick två sprutor i benen precis.

Nicole åker moppe!


Andres gick iväg och handlade glass åt oss istället för klubba, och sen fick vi gå hem eftersom det inte blev någon rektion på pojkarna.
Efter vilan så åkte vi till Torvala för att kolla på när grabbarna spelade fotboll.

Bessa hittade en "Suku-Laku" från väskan...

När spelet var slut lattjade vi lite med brorsan Stefu och Sebastian.
Sebastian stod målvakt och räddade riktig fina bollar! En blivande målvaktsproffs kanske?

Kommentarer
Postat av: Linda och melli

tihi, skrattar lite nu här hemma...danilo väger nu bara 140 g mer än vad min "lilla" prinsesa gjorde när hon föddes:) tänk va olika det kan vara ibland...hahahh

skönt att se hur dom växer gossarna! Dom kommer bli stora och starka!!

2010-07-03 @ 22:22:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback