Svininfluensa spruta & dagens skoj

Idag åkte vi till BVC och det var dags för andra dosen av svininfluensa sprutan för Vanessa.
Denna gång var det inga köer alls, så vi fick komma in på en gång. Hon grät lite när dem stack nålen i hennes lår, men det gick snabbt över, hon är en liten tuffing
Känns jätte skönt att ha båda tjejerna FULLT vaccinerade mot svininfluensan nu, fast det största smittorisken har minskat, men nu har dem byggt på ett immun försvarmot framtida liknande inluensor. Så det är skönt att ha det gjort.

Efter sprutan tyckte Nicole att hon själv har varit så duktig att hon förtjänar en klubba... Hmm...




När vi kom hem från dagens alla ärenden så gjorde vi Tacos hemma, det är jätte gott- och länge sen vi åt det!



Efter maten var det dags för ett varmt bad med lite efterrätt







Nu sover våra små Änglar och vi tittar på OS och fotboll samtidigt.
Jag sitter här och funderar lite vad som har hänt under dagen... Jag blir lite förvirrad över vad jag har redan skrivit, eftersom jag skriver i tjejernas bok också.
Hmm...Let me think...

Jo! -Bus Puua kom över och lekte med tjejerna imorse. Här har ni Puua och Nukkes senaste buslek:

Gunga fram och tillbaka med Vanessas nya hoppgunga....



Hoppa lite till musik "salta sin parar"



Dags att ta upp gungan lite grann....



.... Så vi kan leka SUPERGIIIIRL!!!! 



Måste bara lägga in en bild på detta berömda min som verkar göra folk lite illa till mods
(Tror hon att folk inte ser henne om hon tittar sådär underifrån?)



Hahahahaha


Kommentarer
Postat av: Linda och Melli

Hej sötnozar!!!

Va skönt att vaccinationen är över! Jag och Millan är också klara! Melina blev ju tyvärr sjuk i 3 veckor efter andra dosen, hoppas verkligen inte att bessa blir det...tvi tvi tvi!!!

Å självklart förtjänar dom nå fint efteråt, Melina har fått en leksak efter varje vaccination;)

Jag skulle också behöva lite belöning för sveda och värk:) hahaha

Varför sa du inte att du behövde en hoppgunga! Jag har en rosa här hemma som är använd typ 3 gånger..nu e "lilla" Millan för tung för den:)

Men det blir ju en fin takprydnad iaf;)

puss på pannan

2010-02-23 @ 22:57:06
Postat av: Satu

Hey Sweetie!



Vanessa brydde sig inte, det var NICOLE som ville ha en klubba, som var duktig för att BESSA fick sprutan... Hahaha.... Rolig tjej!



Ang. hoppgungan så köpte vi en mest för tvillingarnas skull, annars har vi ju en "hoppgrej" här i vardagsrummet, men det behövs snart två av allt ;-) hehehe... Så därför fick det bli en blå :-)



Hur mår Melli nu??

2010-02-23 @ 23:34:27
Postat av: Linda och Melina

AAAHHH, okey, då förstår jag!!

Det är faktiskt tufft att vara storasyster, mycket ansvar vettdu;) Klart att hon ville ha lite belöning för det!

Melina va inte så förtjust i sin hoppgunga..den ni har i vardagsrummet tror jag mer på, den verkade ju jätterolig! Så tror inte ni behöver 2 av allt, det är inte säkert att dom vill göra samma sker tillsammans...när en vill gunga vill den andra måla, bada eller nåt heeelt annat! I wish u all the best;) tihi

melli mår bra!! Hon växer alldeles för fort!! Hon kryper så fort nu, reser sig upp mot soffan..herregud, inte en lugn stund!!! Var tog min lilla bebis vägen???

2010-02-24 @ 08:14:55
Postat av: karolina Nordling

Haha toi on kyllä hyvä toi Bessan katse. Kiva teill sit kun Puaa jaksaa busaa.. Hihi

2010-02-25 @ 10:38:17
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback