Full rulle!

Idag har vi haft full rulle hela dagen. Vi åkte hemifrån på morgonen, och kom hem vid 19.30...
igår när jag skulle slå in en film som julklapp till tjejerna så öppnar jag den och märker att det inte finns nån film i den! Tur att jag kollade så dom inte blev besvikna på julafton... Så vi åkte till Lekia, Andres gick in och sa att det är jäkligt dyr fodral de säljer, hur mycket kostar själva filmen!?? De blev generade, men gav han filmen också...
Vi har vart och hämtat Andres bil, den var i verkstan. Man uppskattar verkligen den bilen då man kört runt med lånebilen han fick låna därifrån. Vilken skillnad!
Sen var vi och åt lunch och därifrån till Sickla Centrum och gick runt och kikade... Hittade inget speciellt. Jag fattar inte vad det är att hurra för, centrumet? Jag tyckte inte de var något speciellt alls?
Därifrån gick vi på några fler ärenden och sen var vi bjudna hem till Tiina och Jarmo på Tiinas födelsedags fika! Huset var fullt med folk, och det var kul att sitta och prata med alla den stund vi hann med. Sen var det bara dags att åka hem och bada allihopa och efter en stund lek var det dags att sova.
Det går bra att natta Nicole nu, hon protesterar inte som hon brukat göra. Hon och Vanessa har sovit bredvid varandra de senaste 5 nätterna. Alltså, Nicole tar sin kudde och lägger sig i Bessas säng, fast deras sängar ligger bredvid varandra..


Det är helt underbart att se hur nära de där två gullungarna är varandra. De är verkligen BÄSTA vänner. Dom gör allt tillsammans. Gör en det ena, så ska den andra också göra det. Om jag ger nånting till den ena så ser hon till att den andra också får det. Om nån gör illa sig så är dom där och ska trösta... Sweet!
Nicole är en riktig stora syster. Om Vanessa gör något på pojkarna (sätter sig på deras fötter, petar i ansiktet, ger dem något att äta...) så är hon där och säger till. Dom är gulliga mot varandra, vilket jag värderar högt.
det är lite tufft med alla ibland, men det här är verkligen det bästa som har hänt oss. Jag älskar mitt liv och skulle ALDRIG byta ut det mot något annat.

Nu har jag precis tagit ett långt varmt bad. Fryser hela tiden... Fötterna värkte efter att ha gått hela dagen med höga skor. (Fattar inte varför jag tog de där skorna just idag) Samtidigt passade jag på att färga håret. Det var på tiden, mitt hår under såg så mörkt ut nu. Färgen sved som bara den den första tiden och jag var rädd att jag skulle tappa all mitt hår- det lilla jag har kvar. Jag tappar helt sjukt mycket hår, och så drar grabbarna av det lilla jag har kvar också.. Dom tycker att det är kul att sitta och hålla/dra i mitt hår..
Jag tog med mig lite picknick till badet, hahaha... choklad och dricka, men jag åt inget ändå, jag var för upptagen att spela det där spelet på mobilen, som jag och Andres tävlar mot varandra om... han tog ju mitt rekord, och jag har inte kunnat vinna över det.

Julgranen ja. jag vet inte om det var nån bra idé att hänga choklad i den, och polka gris stänger för tjejerna är där hela tiden och petar... Nicole står och tar i smyg och går snabbt till sitt rum och gömmer sig under täcket och mumsar i sig det där. Sen kommer hon tillbaka, hon förstår inte att chokladen runt munnen avslöjar henne varje gång. Hahaha... Idag rasade granen över Bessa. Det kommer den säkert göra fler gånger, och som tur är var det ingen fara. Bessa hade nog försökt sno godis, men inte fått loss det, så hon drog och så ramlade den. När jag kom satt Bessa bredvid granen med en sån där stor jultomte i choklad i handen.

Nu ska jag och mitt hjärta börja kolla på film, jag ska lägga mig under en filt och värma mig, jag fryser!

Imorgon blir det (förhoppningsvis) en lugn dag.
Juste- märkte precis att ett inlägg jag skrev med bilder och allt är borta! Gone! Så jag får lägga in bilderna igen, men jag tar det imorn...

God Natt!

GRATTIS TIINA & TACK FÖR FIKAT!
Även Heidis son David fyller 1 år idag- GRATTIS!!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!!

Tiden går fort?? =) vet ja väl inte =) men det närmar sig vilket är ofantligt skönt. Förstår att du inte saknar det då med allt som hänt, fick missfall mellan mina 2 jag har nu, men jag är inte den som oroare mig, vilket kanske är bra antar ja?? Sedan har ja ju inte haft problemen du har haft så.. Tråkigt att det skett, men himla glad att du fåt dina underbara 4a =) Har en bebis i magen som sparkar konstant, precis som de andra gjorde så det ger en lite lugnande effekt med =) vad jobbar du med i vanliga fall?? antar att du ska vara mamma ledig ett tag till?? vore underbart gött att vara hemma fru ett par år till men går icke här, =( men å andra sidan studerar ja ett par år till vilket ger mig 3-4 år hemma ändå =) krams!

2010-12-09 @ 10:08:59
URL: http://vardittegnajag.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej.



Ja det blev en del, ska ner igen i April för att köpa födelsedagspresenterna till barnen. Desirée fyller ju år i April och Théo i Maj.



Théo har börjat ha strl 74 i kläder men jag måste leta efter en overall i strl 80 då den i strl 74 han har nu är förliten. Théo är 6 månader och 9 dagar. Hur många månader har era fina pojkar blivit?



Härligt att höra att Nicole har börjat somna bra på kvällarna. Brukar ta ett tag för dessa busungar att komma in i nya rutiner. Man kan se på bilderna du lagt in på bloggen att småpojkarna är VÄLDIGT lika sina storasystrar =)Vackra barn är dom allihopa.



Längtar tills man får se er fina gran, är det riktigt eller en åretrunt gran =)?



Kramiz

2010-12-09 @ 11:52:26
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

hahaha

va är det för spel egentligen som ni tävlar i??

2010-12-09 @ 18:36:26
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback