Svammel

Halloj, halloj!
Hur mår ni därute?
Idag har det varit Finlands självständighetsdag, och nu har jag tänt ljus för att hedra det, och så har jag även haft på mig min Finlands tröja idag, hihi... Man måste ju!

Idag har Taru och hennes Daniella & Julia vart hos oss och fikat och lekt, alltid lika kul! Det måste vi göra allt oftare, speciellt när vi bor grannar!
Vi har även vart hos Mummu och Puua, dom hade gjort skinka som vi provsmakade- riktigt gott var det!
Mummu och jag tittade på finska kanalen, där visar dem varje självständighetsdag balen på slottet, dit alla kända finska människor, elelr dom som gjort något bra för landet, kommer och tas emot av Presidenten. Tänk att stå där och skaka hand med 1800 människor? Träningsvärk dagen efter? Vi tycker att det är kul att sitta och titta vad folk har på sig för balklänningar. Vissa (dem flesta) är verkligen helt smaklösa!

Har inte så mycket viktigt att skriva om just nu... sitter vid Andres bärbara dator och har inte lagt in bilderna ännu. Men det kommer! Haha, jag och Andres har ett spel på våra mobiler som vi sitter med och spelar med och försöker slå varandras rekord. Jag slog precis bådas rekord, och nu sitter han där med sin mobl och försöker desperat vinna över mig. Hoppas jag får leda iaf ett tag till... men han ger sig inte förrän han leder över mig!

När alla barnen hade badat och lagt sig så gick jag ner och slog in julklappar, så man inte har allting kvar sen.
Som förra året sat jag och Andres och slog in alla julklappar kvällen innan julafton, och det tog tid! Helst vill vi slippa det den här gången...

Åhh, den där gymnastik bollen stirrar på mig, jag har varit så lat att träna magen på sistone... Jag har hellre ätit en massa choklad. Ei haittaa. :)

Hoppas att tjejerna sover längre imorn än vad dem gjorde idag.... Klockan halv sex (!) ropade dem på mig, och satt där på sin sängoch trodde att det var dags att gå upp. Nä nä nää... Sånt gillar vi inte. Det är nästan olagligt att gå upp innan 8 hos oss. Då brukar alla vakna, lite innan åtta. Det är kanon bra tycker jag. Tänk sen när grabbarna sover hela nätter... vilken lyx! Nu känns det som att dom vaknar sup i kvarten, men riktigt så illa är det ju inte, och dom är ändå 2 st som vaknar olika tider.
Jag brukar ju bada på morgonen, utan barnen, bara ligga där och äta min frukost i badet. Ja, ni läste rätt.
Men nu har vi tagit ett steg tillbaka, båda flickorna är jätte mammiga, så om jag stänger dörren då jag ska bada, så öppnas den snabbt igen. Nicole kan öppna alla stängda dörrar, och då följer lill syrran med såklart.
Nicole brukar fråga om hon får sitta på golvet medans jag badar, och då kan hon sitta där, och tar in sina leksaker, eller så lägger hon sig på mattan och gosar och väntar tills jag är klar. Min lilla svans. Alltid vid min sida. Nu ska Vanessa också med mig in när jag badar, men hon är inte lika lugn, hon ska ta ut alla tofsar, våtservetter, toapapper, tidningar- allt ska hon ta ner. Igår kastade hon in en sjungade leksak och sin sko i badet... Så då blir dem utslängda, och då står dom och skriker och ropar på mig utanför dörren istället, och försöker komma in.
Så det blir inga lugna badstunder för min del längre, verkar det som?

Dagarna går så himla fort, tycker jag... Känns som att man inte hinner göra annat än att göra och ge frukost till alla barnen, byta blöjor, fixa hår, borsta gaddar, och när det är klart är det nästan redan dags att börja fixa lunch och fixa allt klart för läggdags. Sen är det ju redan eftermiddag, och det blir mörkt så himla fort, så det känns som kväll på en gång. Men det kommer att vända. Det kommer ljusare tider ;) Nu hoppas jag bara att snön inte hinner smälta bort, för det är ju plus grader ute! det skulle bli jätte kallt snart igen, hoppas, hoppas att snön håller sig kvar.
Vi skulle ju till Puua och bygga snögubbar på deras altan.

Nu ska jag fixa några grejer, och sen bara lata mig framför TV:n.
(Andres kämpar fortfarande med vårat spel)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Love you

2010-12-07 @ 07:49:51
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Taru

Jaha... jag visste inte att hon sålde dom :-)

Då vet jag till nästa gång...



Ja det var kul! Tjejerna blir alltid så glada av att få leka med Nicole och Bessa.



Visst får du det :-)

Hör av dig om ni inte har någonting speciellt att göra så kanske vi hinner ses. Kram

2010-12-07 @ 08:10:03
Postat av: Kajsa-Lisa

Trillade in här via Vi i Valencia och var bara tvungen att säga vilka söta barn du har, och fyra så små!! Helt fantastiskt.

Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback