Söndag....

Nuså. Nu har jag skrivt ikapp för de här gågna dagarna.
Idag tog Mummu med sig grabbarna ut på en promenad i den friska luften, dom sov i vagnen som stockar. Jag, Hjärtat och flickorna åkte till Nacka Forum. Det första vi såg när vi kom in var Jultomten. Nicole stannade utanför, men Bessa och jag gick och hälsade på honom. Han var jätte go och bra! Han frågade vad hon hette och vad hon önskar sig i present, Bessa bara tittade på honom med sin berömda "Bessa blick". Vi satte oss och fikade på ett cafeteria precis bredvid, så vi såg honom hela tiden. Nicole satt och vinkade till honom och sa "Ho, Ho, Ho! God Jul"
Sen ville Bessa tillbaka till honom. "Joulukukki" kallar hon honom för (Joulupukki=Jultomte) så jag gick tillbaka dit med henne. Nicole stod på säkert avstånd och vinkade glatt.
"Hej Vanessa, vad glad jag blir att Du är här! Glöm nu inte att lägga fram gröt och pepparkakor till mig, så har jag ätit upp det när du vaknar" sa han till henne, beundarde hennes klänning, och fortsatte: "Sen kommer jag till er på Julafton ochh ger dej det du önskar dig, för du har varit en så snäll flicka." Bessa tittade på honom och sa "Joulukukki!",och inte ett dugg rädd. Han hade henne i sitt knä, och så fick hon kakor till både henne och Nicole från Tomte tjejen bredvid.

Jultomten & Vanessa

Mammas modiga Ängel på fiket

Pappa/Dotter gos

Nicole var jätte duktig hela tiden, förvånansvärt duktig faktiskt. Gnällde inte en enda gång, var bara glad och pratade som vanligt som en papegoja. Vanessa var trött ocg lyssnade inegnting. Hon bara drog iväg på sina egna äventyr, och brydde sig inte ett dugg om oss. Vi handlade några julklappar som fattades, och så skulle vi köpa en syskonpulka som Anna hade sett några dagar tidigare. Men icke. Inga kvar. Men som tur var hade dem bara några få "vanliga" pulkor kvar, så vi köpte det istället. Vi har verkligen letat efter syskon pulkor överallt, och överallt som vi har frågat har de sagt att ALLA pulkor är slut i HELA Stockholm?!! Kan det verkligen stämma?? Därför köpte vi iaf de där pulkorna, så Nicole kan sitta utan att ha knäna under hakan...

Hemma provar vi på vår nya pulka...

Mummu & Puua kom med grabbarna som sov i vagnen, och sen kom Stefu, Anna och barnen förbi med en massa saker till barnen. Dom hade rensat i Emmas rum, så flickorna fick en massa sago-skivor, böcker, Prinsessor, pojkarna fick väggdekor från Sebastian OCH en polis motorcykel som går på el! Hur häftig som helst!
Emma & Danilo

Bessa på motorcykeln


Hon trampade på gasen, men glömde hålla i sig och styra, så hon åkte in i julgranen, på dörrar...
Sen var det Nicoles tur- hon trampade på pedalen, och styrde bra, men hon förstod inte hur man skulle stanna, så hon hoppade av i farten!!!

Alla var jätte trötta idag, Vanessa somnade redan 19.20, grabbarna i samma veva också, och Nicole vid 20.. Hon och jag låg och myste på soffan och tittade på TV...

Nu har vi nästan alla grejer från balkongen ute i köket, för imorgon ska dom glasa in våran balkong. Ska bli jätte mysigt, vi får ett fint exra rum därute! Jippieee!

Hello- Andres sitter och spelar på vårat spel igen och ska ta ett högre rekord, det här går ju inte! Nu måste jag gå och spela jag med! Chao!!!

P.S Nu såg jag- Oj vad knaisgt det blev med mina inlägg... Jag hade sparat några grejer på "Utkast" och när jag publicerade dem nu, så hamnade dem FÖRE inkläggen jag gjorde nu... Hmm... fast jag "publicerade" dom EFTER? Knasigt. Men scrolla ner för säkerhetsskull, så ni inte missar nya inlägg!

Kommentarer
Postat av: annah

Tänkte bara tipsa om att coop forum hade syskonpulkor kvar här vart jag bor iaf! Kika där! )

2010-12-12 @ 23:03:40
Postat av: Eva

Ica Maxi i Alby har gråa syskonpulkor för 199kr. Köpte en igår för dom hade inga vanliga =)Desirée och pappa va ute och testkörde den igår, den hade handbromsar/styrhandtag.

2010-12-13 @ 08:45:32
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Inglasat? Vad härligt! Bessa verkade inte vara rädd för tomten iallafall...

2010-12-13 @ 10:47:03
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Mallan

Hej! Jag mailade dig förut ang kläder. Kan du maila mig igen, har inte kvar din mailadress //Malin

2010-12-13 @ 13:54:47
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: erica

Hej.. en liten fundering. Vad har Andres för favvo traditionell Uruguansk maträtt? Stavar man det så... ;-). Kramar

2010-12-13 @ 18:10:16
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

Hej hej..

Hoppas att allt är bra med er..

Jag är i v 26 nu..ler..



Vad har ni för vagn nu,den såg så smidig ut..

Jag kollar på babytravel syskonvagn men tyckte denna såg bättre ut o lättare att komma in i affären med..



Är den dyr?



mvh camilla

2010-12-14 @ 10:19:56
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback