POTTAN


 Wohoo, jag är sååå glad och stolt över min "lilla" stora tjej Nicole!
Vi har pratat jätte länge om att hon borde sluta med blöjan, men inte riktigt orkat ta tag i det, och hon själv har inte heller visat något intresse alls för pottan och bara vill gå med blöja och totalvägrat att ens provsitta på den. Men idag när vanessa sa att hon vill kissa så tog jag av dem blöjorna båda två. Nicole började gnälla efter ett tag att hon vill ta på sig blöjan, men jag sa att stora flickor behöver inga blöjor, dom kissar på pottan.
Nu när vi ändå inte har något att göra på dagarna kan man ju börja med pott träning. Right?

Hon accepterade det, men kissade på golvet och sa till mig direkt. Jag förklarade att det inte gör nånting, sånt händer och att vi ska försöka hinna till pottan nästa gång. Såklart sa jag att hon ska få godis och en tuggummi från hennes nya tuggummi automat. Allt för att muta henne att kissa på pottan!

Jag hoppades att hon skulle kissa en enda gång på pottan, så att hon skulle fatta vitsen av det hela.
Till slut satte hon sig själv där, och faktiskt kissade!
Vi har en potta som belönar med musik varje gång man kissar i den, och jag började hoppa och berömma henne jätte mycket, även Andres blev jätte glad och då kände Nicole sig jätte stolt. Hon fick ett godis och en tuggummi (Bessa också) och då ville hon sitta på pottan hela tiden för att få mer.
Men hon kissade bara den där enda gången, men jag är så stolt över henne! Hoppas att det vänder nu!
Imorgon blir det inga blöjor, så vi får fortsätta öva imorn.

Hur lång tid brukar pottträningar ta?

Bjuder på en bild på charmörerna också


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Åå vad roligt. Borde oxå ta tag i pottträningen men orken finns inte riktigt.

2010-12-29 @ 08:56:47
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Taru

Duktiga Nicole! Vad roligt!

Daniella total vägrade också pottan först.. men sen en dag på sjukhuset kissade hon i den... Det går så fort och så vips så sitter dom där och kissar..

Kram

2010-12-29 @ 09:05:44
Postat av: Lotta

Vad duktig hon är! Här tog det en månad drygt innan han började säga till att han behövde kissa, jag torkade måååånga pölar på golvet ;) Men pottan dög aldrig, han ville hellre gå på toaletten. Jag hade trott att det skulle vara svårare iallafall, det gick över förväntan! Hoppas det fortsätter lika bra för er också!

2010-12-29 @ 11:01:38
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Duktig tjej!;)

2010-12-29 @ 12:11:27
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Angelica - Isaacs mamma.

Ååå första kisset i pottan :) Nu ska du se att det går fort. Köp fina trosor till dem, Isaac ville absolut inte ha blöja efter han fått nya fina kalsonger. Ett tips bara :)

2010-12-30 @ 09:08:51
URL: http://flisaflikka.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Va kul! Saga har sprungit på toaletten i en månads tid och "kissat". På julafton hos svärfar hände det. Hon kissa! Va stolt hon va. Idag har hon gått några gånger men inget har hänt. Gott nytt år! Hörs nästa år :-D kram

2010-12-30 @ 20:59:04
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback