Onsdagen

Onsdag morgon började med bus. Som vanligt när det är för tyst i tjejernas rum, kommer den röda varningsflaggan upp, att nu är det bus på G. Och visst var det det!
Nicole hade hämtat en hud lotion från lådan i badrummet, tagit den till rummet och smörjt in HELA SIG!!!
Hon tyckte väl att hon var för torr, vad vet jag....

Jag kunde inte göra annat än att skratta. Och hämta kameran. Hahah... Såna ögonblick måste man fånga i bild.
När alla fått på sig kläder, ätit frukost och fixat håret och tänderna åkte vi till Farsta där vi mötte upp min syster (som har sin salong i närheten) och shoppade lite höstkläder till barnen och skor till Andres. Vi åt lunch och gick runt på torget.
Vanessa jagar fåglarna på torget och ropar "Pip piip!"
Vi köpte ärtor som barnen var helt tokiga i, efter ett tag fick vi gå tillbaka till torget och köpa en ny påse ärtor.Sen hade vi en diskussion om vem skulle byta blöja nästa gång... If you know what i mean??
Prinsarna sover i vagnen....

Efter att vi kom hem var alla helt slut, så vi tog en siesta allihopa. När vi vaknade åkte Andres iväg och skulle spela på hästar och träffa kompisar. Jag bestämde mig för att ta en promenad med barnen. Jag tänkte att "visst f*n ska jag kunne ta mig ut själv med mina barn utan att behöva be om hjälp varje gång!" Så jag satt Vanessa och Danilo i vagnen och Jonathan i bärselen och Nicole kunde ju gå. Och så gick vi. Vi skulle till piratskeppet, men Nicole ville "titta på Pua", hon ville inte till skeppet eller ens gunga. Bara till Pua. Så jag ringde om frågade om det var OK, och några ögonblick senare mötte Pua oss, och tjejerna blev helt till sig som vanligt. 
Och gissa vad?? Jag hittade Danilos snuttis som vi tappade bort i lördags- den lg där på gräset vid stigen alldeles blöt. Jätte kul och tur att vi ändå hittade den! När vi hade varit ho Mummu & Pua en stund så kom min bror Stefan dit med Emma, alltid lika kul att ses!

Datanördarna lyssnar/tittar på Rölli på youtube...

Sen var det dags att promenera hem igen, innan det skulle börja regna. Nicole är jätte duktig på att gå, hon gick hela vägen hem till Pua och hela vägen hem tillbaka- UTAN att klaga en enda gång.
Hemma var det dags för bad och lite fika innan sängen kallade. Danilo var jätte varm, så vi tog tempen, och han hade lite feber stackaren... men han fick lite alvedon, så febern gick ner.
Slänger in en hoppbild från tisdagen
I latinamerika har dem en sorts "tradition" att göra Torta Fritas när det regnar, så det överraskade Andres oss med på tisdan när vi vaknade! Jätte gott var det, men tyvärr hann jag inte äta så många, för Nicole åt upp dem...

Har NI ätit Torta Fritas nångång? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hi hi! Skrattade gott åt bilderna på Nicole alldeles full med lotion... :-) Va söta dom är ibland, även om man kan bli tokig på barnen också emellanåt... Milo har just nu lite 3-årstrots och Noa har någon slags lilla tonåren eller nåt. Tror jag kan bli tokig ibland när man måste bli arg hela tiden... Hoppas det går över snart...

KRAM!!

2010-08-20 @ 09:01:43
Postat av: mamus

Nej aldri vad är det bröd eller?

2010-08-20 @ 10:36:33
Postat av: Linda

Har aldrig prövat men skulle gärna vilja prova!! blinkblink ( know what i mean? )



Va nukke e rolig!!! Tänk vad väl dom kan mena och så blir det bara tokigt:) sockersöt!!!

2010-08-21 @ 22:22:19
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback