Det är inte lätt att vara "ensamstående" Pappa heller... ;)

Idag har jag bott på sjukhuset i en vecka.
Och imorgon blir våra guldklimpar redan 1 vecka!!! EN VECKA!
Det verkar vara fint väder här i Stockholm idag, solen skiner utanför mitt fönster. Guldgossarna ligger och sover så gulligt utanför min öppna dörr.
Danilo fick låna sin brors body idag, för han kissade ner sig när jag bytte blöja... Jag måste vänja mig att byta blöja på pojkar, för dom kissar visst lite överalt. Lite skillnad från att byta på flickorna =)
Jonathan har inga kläder på sig i kuvösen (dom får inte) han ligger där i sin lilla blöja och ser extra liten ut.
Men snart så kommer han ut från sin kuvös och får lägga sig bredvid sin bror och gosa. Då ska han också få ta på sig en body, och hans nya virkade sockor från barnsköterskan Christina. Och så får han sin snuttis också. Han får inte ha sin snuttis i kuvösen heller, så jag har sovit med den tills han får ha den.

Idag ska flickorna vara med Mummu & Puua lite grann, så dem får en paus från sukhus miljön och leka av sig ordentligt. Dom trivs så bra hos mina föräldrar och det känns så skönt att veta att dom har det bra där och har roligt.
Jag pratade precis med min Mamma- Hon sitter i sandlådan med Vanessa, och min Pappa (Puua) gungar med Nicole.
Tänk vad jag missar... Vanessa sitter i sandlådan, och det har jag aldrig hunnit göra med henne ännu.
Men hon gillar det jätte mycket, sa min mamma. Ibland stoppar hon sand i munnen, men det hör till
Nu skulle dom gå till ankdammen och mata dom. Så skönt att veta att dom har det bra!
Andres ska åka och byta däck på sin bil och gå några ärenden, sen kommer han.

"Det är inte lätt att vara ensamstående pappa"
För några dagar sen när jag stod vid sjukhusets entré och väntade på Andres & flickorna så såg jag en pappa som kom med sina två barn, troligen skulle dom hälsa på mamman.
Jag kunde inte låta bli att le lite, pappan var lite små stressad, flickan som var ca 4 år höll i vagnen och försökte hålla jämna steg med pappan. Han hade försökt göra två tofsar på henne, och dom var rufsiga och helt snea med en massa hår som hängde i ögonen, och pojken som satt i vagnen var ca. 1 år med en mössa i ögonen och öronen vikta som Toker syntes från mössan. det är inte lätt att vara ensamstående pappa heller, tänkte jag...
Och sen kom Andres...- och jag började skratta ännu mer.

* Nicole hade Vanessas tights på sig,
* Vanessa hade Nicoles tigts OCH Nicoles huvtröja, och håret var utsläppt utan tofs, så båda såg ut som små söta trollungar.
Lite gulligt faktiskt
Hehe, ja det är verkligen inte lätt att vara "ensamstående" pappa heller. Men Andres gör ett jätte bra jobb där hemma, och jag är jätte stolt över honom! Han är bäst!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Hahah...stackaren. Ja han gör så gott han kan..ahaha

2010-04-15 @ 09:10:34
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback