Underbar barnmorska!

Vilken underbar barnmorska som kom och tog nattskiftet ikväll!
Christina heter hon och hon sa att hon var här när vi kom i Torsdags. Men jag kom inte ihåg hene, det var så mycket nytt folk som presenterade sig hela tiden, och allting var så nytt.
Ikväll när jag såg hennes strumpor kom jag på att jag visst sett henne på torsdagen. Hon hade så lustiga strumpor tyckte jag, liknade Pippi Långstrumpas strumpor, knälånga och randiga. Jätte söta!

Hon knackade på här hos mig ett tag sen och sa att hon har en gåva som hon har gjort till våra pojkar, och jag blev så glad! Vilken underbar människa som gjort dessa hemma själv till just våra gossar!
(Hon hade t om gjort Jonathans sockor liite mindre (till vänster))

Visst är dom jätte söta??
 

När det var dags för matning så tyckte hon att Danilo kan vara lite stilig och sätta på sig sin fina body som vi hade med oss i storlek 40, och ta på sig sina små sockor.

Såhär fin blev han! (Här med Christina)
 

Efter att jag gett mat till Danilo (han orkade bara dricka lite ut flaskan, resten fick jag sondmata) så ville jag ta upp Jonathan också en stund innan jag gick och la mig. Christina ville ta kort på oss:

Jag & Jonathan myser


Nu ska denna 4 barnsmamma gå och lägga sig!
Imorgon är en ny dag!

Vi "hörs" mer imorgon, och ännu en gång- TUSEN TACK FÖR ALL STÖD jag får från er läsare! det värmer att läsa era kommentarer och ger mig stryka att fortsätta framåt!

Good Night


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Gud va gulligt!!! Va snällt av henne! Och stackars Danilo som håller på drunknar i bodyn..haha Och lille Jonathan..såååå sööööta! Massor av pussar från moster!

2010-04-11 @ 09:20:20
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Anna med 4 prematurer.

Christina är helmysig. Minns att hennes röst var så lik Astrid Lindgren. Fanny Fick en liten mössa när vi låg där! =) Det fanns 2 till härliga tanter som arbetade om nätterna. Du får gärna hälsa till dem från mamma Majlöv =)



/ Anna med ängeln Isadora, Elsa, Fanny o Theo

2010-04-11 @ 10:33:22
Postat av: Kicki

Kom just på att ni måste ju ligga på samma avdelning som jag och Milo gjorde när han föddes. Vi hamnade på Neonatal p.g.a. att han andades så konstigt när han föddes och dom var rädda att han hade problem med lungorna. Det komiska i det hela var ju att Milo vägde 4600 g när han föddes och i en "låda" bredvid honom så låg en liten krabat som vägde 1700 typ. Den bebisen tyckte dom ändå hade blivit stor eftersom han hade vägt under 1000 g när han föddes... Tyckte Milo såg ut som värsta dunderklumpen bredvid den andra...

Vilka jättesöta små socker du fått till killarna, barnmorskan verkar vara jättegullig! Tänker på dig gumman, du är jätteduktig som håller modet och humöret uppe trots att du saknar tjejerna och Andres så mycket. Måste vara jättejobbigt... Hang in there!

Kramisar från Kicki

2010-04-11 @ 10:33:36
Postat av: Sandra

Oj vilken underbar BM, det måste betyda mkt för er att vara runt folk med stort hjärta. Ni kommer att fixa det här galant trots allt pyssel och all saknad. Snart är ni hemma, allihopa tillsammans! :)

2010-04-11 @ 14:08:59
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback