Tillbaka hos mina pojkar!

När Vanessa vaknade så tog jag henne till vårt rum och gosade med henne medans alla andra sov.
Sen vaknade Nukke och ropade på......- PAPPA! Hahaha...
Hon ville såklart inte ha frukost (hur får man i henne lite frukost på morgarna, hon vill inte äta nånting!?)
Jag gjorde iordning lite gröt till Bessa, men hon ville inte heller ha. Jätte konstigt eftersom hon äter ALLTID så bra.
Men inte denna morgon. Hon var lite grinig och inget verkade vara bra....
Sen fattade vi varför. Hon kräktes!  Åh nej! Inte nu! Vi försökte ge henne lite dricka, men efter ett tag kom även de upp. Har hon gått och blivit magsjuk nu? Det var bara att bada henne igen.

Igår tvättade jag pojkarnas kläder, så att jag kunde packa med mig dem idag.
Och på morgonen packade jag in nya kläder i min väska. Jag hoppas att dem räcker tills vi kommer hem.
(dvs. att vi inte behöver vara kvar här sååå länge...)
Jag passade på att rensa ur flickornas byråer också, jag plockade bort alla kläder som blivit för små i bådas byråer och det var en massa kläder! Jag som rensade för bara nån vecka sen... Dom växer fort.
(eller så krymps alla kläder i torktumlaren...? Hihi..) Nä, dom växer!
Jag ser verkligen fram emot att få shoppa kläder- till ALLA FYRA barnen!
Det är något som jag verkligen älskar att göra- Shoppa till barnen.
Och nu har det säkert kommit ut en massa fina vår/sommar kläder...
Va roligt att jag kan shoppa i både flick OCH pojkavdelningen nu! Vi har ju inte hunnit handla kläder till pojkarna, vi trodde att vi skulle ha tid... men så hade dem ju så bråttom till världen!  
En shopping runda ser jag verkligen fram emot!

Vi åkte och åt lunch på greken i Handen innan vi lämnade flickorna hos Mummu & Puua.

Och så var det dags att säga "Hejdå" för idag till flickorna.

Usch och bläää....
I bilen hade jag berättat för Nicole att mamma ska tillbaka till läkaren, och ge lite mjölk till Danilo & Jonathan och att Nicole ska komma och hälsa på mamma imorgon med pappa och Bessa.
"Ei haluuu" svarade hon. (vill inte)
Mummu och Puua mötte oss i parkeringen. Jag pussade och kramade Bessa som tog allt med ro, hon fattade nada.
Men Nicole...
Det har aldrig varit några problem att lämna henne med mina föräldrar, men idag var första gången hon inte ville gå.
Hon började gråta och ropa "Mamma" och ville inte släppa taget om mig.
Puua försökte hjälpa till och berättade om allting som dom skulle göra: Gunga (vilket hon älskar), Leka, hoppa...
Nukke tvekade, för visst lät det kul, men sen kom hon på igen att jag inte skulle vara med. Hon ville vara med mig.
Och hon höll om mig så hårt och grät att jag trodde att mitt hjärta skule gå sönder.
men det tänkte jag inte visa för henne, så det var bara att torka bort tårarna fort och svälja allt, visa sig glad och stark och säga hejdå och att vi ses imorgon.
Sen gick Mummu iväg men henne.

På väg till sjukhuset så ringde min kära Pappa och sa att allt är OK med Nukke. (smeknamn till Nicole-betyder Docka)
Och att Vanessa är glad som vanligt.
Då kändes det bra. Eller iaf bättre.

När vi kom till sjukhuset så ville jag bara springa upp till dom, skynda mig.

När vi kom upp så hade dem precis ätit och nu låg dem och gosade med varandra,
dem höll varandra i handen sååå gulligt!


Pappa Andres börjar med blöjbyten... han hittar en överraskning i Danilos blöja

Nystickade mössor som matchar sockorna, från sköterskan Christina
Pappa & Danilo (flera MINI Andres??)

Mamma & Jonathan

Danilo

Jonathan & mamma Satu


Va mamma hade saknat er, guldklimpar!!!! Det är helt otroligt hur mycket man älskar dessa små redan!
Obeskrivligt.
Skönt att komma tillbaka till dem och pussa på deras små lena, mjuka kinder och små händer...



Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Ooh miten ihania kuvia... Muuten siitä että ei haluu, eilen kun ne oli mummun ja puan luona ja mä sanoin että kohta tulee sun pappa Nicolille, niin silloin myös tuli "Ei haluu" haha..she a bit confused..haha

2010-04-18 @ 09:59:27
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

NI ser ut att vara en så go familj, skulle va så kul att träffa er någongång :-). Förstår att du saknat små pojkarna. Förstår precis känslan med Nicole när du skulle lämna henne, så var Alva oxå, hon grät när jag komhem sen med Tor.. så båda jag och Alva stod i hallen och grät.. och jag kunde inte lyfta henne pga snittet :-(. Tur att det bara en en kort period i ens liv :-). kram kram

2010-04-18 @ 13:02:13
URL: http://web.me.com/kercoff
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback