Mina tuffa tjejer!!!

Nu är matning, blöjbyte, sondbyte, vikt och längd fixat. Nu sover pojkarna som stockar.
Jag skulle be sköterskan komma in en halvtimme efter att jag lagt tillbaka dom i deras säng, för hon ska kolla tempen. Hoppas att dom slipper sin värmesäng snart! Kampen mot att hålla värmen är tuff....
Nu har jag redan fått plocka bort en filt, men dem har ändå 2 snuttisar och en filt på sig.

Ute fortsätter snön falla. Bara större och större snöflingor.  Och snart är det maj redan!!!!
Snart kommer Andres hit, så vi kan sitta med pojkarna båda två och bara vara och prata en stund.
Flickorna ska till Mummu & Puua. Hoppas att dem kan komma och hälsa på här ändå.
Fast det är ju inte så himla kul för dom här, men dom klagar inte =)

Jag är sååå stolt över mina tjejer och Andres.
Nicole har blivit en tuff liten tjej nu, jag märkte det klart och tydligt igår. Hon har blivit mer självständig.
Och det är superbra, hon var ju så mammig att det nästan var löjligt  (men bara nästan).
När vi åkte till Andres familj så var det BARA mamma som gällde. Om någo ville ta upp henne och krama hene så började hon gråta och ville bara komma till mig.
Men (!) igår när dem hade vart här och hälsat på, så åkte dem till Abuelo & Abuela (farfar & farmor på spanska)
och det gick hur bra som helst! Hon var t om social! Hahaha... Andres skickade videoklipp när Nukke var ute och gick med deras hund, jätte gulligt. det var inga problem alls med henne där, hon hade ätit popcorn, och kakor och haft roligt. Det känns jätte bra, för jag vill ju att hon ska ha lika bra relation med Abuelo & Abuela som hon har med mina föräldrar. Vanessa hade också varit lite blyg i början, men så fort hon bir bjuden på lite mat, så släpper hon sina blygheter!  Hon har kommit i en ordentligt separations-ångest-fas. Hon vill inte bli lämnad själv för en enda sekund, för då blir hon arg. Andres hinner knappt gå på toan utan att bära henne med sig  

Dom har blivit riktiga Pappas flickor.
Undrar hur dom reagerar när jag kommer hem igen....?

Bilder tagna från igår:

Heeeey, det där är min dricka!

OK! Här, ta den!

Lite fika är alltid gott...

Vår Docka målar

Danilo & Jonathan sover...

"TALK TO THE HAND...."

Vi väntar på mat

MAAT!


Nu ska jag gå och leta efter ett huvudvärks tablett... ont i huvudet idag igen. Vädret??

Kommentarer
Postat av: Erica

Yannick fick lov att ta bussen från Umeå igår kväll, så han var framme imorse.. stackarn. Vet ej ännu hur det har gått med jobbet.. vi får väl ha is i magen och se.. usch, vill verkligen att han ska få jobbet! Alva har stått stilla i vikt så länge, blev så lycklig att hon hade gått upp till 10 kg nu. Hon är 84 cm lång och väger som en mygga. Fyller 2 år 14 maj.. tänk att det finns fler små tjejer (nicole) som väger lika mycket och äter lika lite som Alva :-). Hon levr på blodpudding, korv och köttbullar. Tänker på er ofta, små killarna finns i mitt hjärta.. håller tummarna för att ni ska få åka hem snart. Vi åkte hem med sond och det gick jätte bra! Det var rätt skönt, för då kändes det tryggt att veta att hon fick i sig något, men jag ammade ju, så jag hadeingen aning om hur mycket hon fick i sig ;-). kramar

2010-04-21 @ 16:35:45
URL: http://web.me.com/kercoff
Postat av: Taru

Hej! :-) Daniella mår bra.. Hon har "tyst urinvägsinfektion" så hon ska äta pencellin nu i några dagar. Vi har inte riktigt bestämt oss än

vart vi ska åka.. Men vi velar mellan Mallorca ,

Rhodos eller Kreta :-)

Hur mår ni? Skönt att pojkarna blir bättre och

växer på. Så söta kort du lagt upp på Nukke och

Bessa :-)

2010-04-21 @ 18:21:30
URL: http://babymammy.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback