JONATHAN is BACK! ~*~ FRAMSTEG ~*~

 JONATHAN IS BACK WITH HE´S BROTHER!!!!

Jonathan har kommit ut från sin kuvös och ligger ÄNTLIGEN bredvid sin bror igen!
Dom har nog saknat varandra jätte mycket, men nu myser dom ihop igen.
Och dem är verkligen jätte gulliga ihop!

Jonathan fick ha mössa på sig för att hålla värmen,
men det gick så bra att ligga bredvid brorsan att han slapp den.



Danilo vilar i Mammas famn. Det är ju lite jobbigt att lära sig suga på flaskan...


Dags för lakanbyte! Då får man ta den plats som råkar vara ledig

Våra nya hund skallror som Pappa köpte åt oss fick äntligen
 komma och lägga sig hos oss!

Gooooos!
Danilo & Jonathan



Det var verkligen underbart att Jonathan äntligen kom ut från sin kuvös.
En vecka har han legat där, utan sin bror & det var nog lite ensamt för dem båda.
Dom har trots allt varit tillsammans många månader i magen. Men nu är dom tillsammans och mår toppen!

Egentligen var det bara meningen att byta kuvös (Det gör man varje vecka)
Men eftersom han var så duktig, så ville dom prova om han mådde bättre av att ligga bredvid sin bror.
Jag tog ut honom från kuvösen, klädde på den nya lilla vita bodyn på honom, satte på sockorna, mössan och så fick han sin snuttis (som jag har sovit med)- och bredvid sin bror, och så på med täcket så att han skulle hålla sig varm.
Och det funkade superbra!
Nu har dom tagit bort kuvösen från platsen, och det känns som ett stort steg framåt.

Idag var det dags att byta sond också.
(Det gör dom var 3:dje dag om man är under 1500g-
annars byter dom den 1 gång i veckan)
Det ser lite läskigt ut när dem byter sond... guld gossarna börjar ju nysa och hosta, och så är jag rädd att den hamnar på "fel" ställe... men dom är duktiga på det, och jag är glad att jag slipper göra sånt själv!

Dom är duktiga på att "nappa" också, dvs. dricka ur flaskan på sköterskornas språk.
Men dom höjer deras mat intag ganska ofta, och dom orkar inte dricka allt ur flaskan, då häller man upp det som finns kvar i sond sprutan, så ger man dom det va sonden istället.
Dom behöver varje dyrbara droppe för att växa sig stora och starka.

VIKT:
JONATHAN- 1196 g
DANILO- 1391 g

******************************************************************
Idag kom barnens storasyster Patricia på besök
Vi hittade ett nytt lekrum (Lekterapi) på plan 6, och där hittade vi en massa skojiga saker för barnen!

Systrarna Patricia & Nicole gör ett pärlhalsband

Men den ramlade ner på golvet och alla pärlorna ramlade av...
Och så kom Pappa Andres och hjälpte till att ta bort ännu fler pärlor...


Sen målade vi lite... Patti målade en Pippi till Nicole


Vanessa ville också måla lite.....

Men det var mycket roligare att smaka hur den känns i munnen....
Nicole köper en hamburgare från Patrcia
(Men det var ju konstigt hur den smakar?!)
Jag vill ha mina pengar tillbaka!

Pappa gör MÅÅÅÅL!

Jag ska lära mig att köra bil som min Pappa!


När vi gick och åt lunch kom även barnens storebror Micael och hälsade på
Vi åt pizza tillsammans allihopa och sen skulle Patricia tillbaka till skolan (Södertörn här bredvid sjukhuset) och Micael skulle träffa sin tjej.

Och nu är det kväll. Igen. Denna dag har gått fort. Bra det, tycker jag...
Jag undrar vad min familj gör där hemma just nu...?
Klockan är ju redan över nio, så Vanessa sover säkert, men jag tror att Nicole är vaken, eftersom Micael är där över hela helgen, och hon gillar att vara med honom. Hon sitter säkert i hans knä och lyssnar på musik vid datorn, och Andres gör säkert sina biffstekar?

Här är allting lungt....
Jag väntar tills klockan blir ca. 21.45, då ska jag börja ge mat igen, och det tar över en timme innan jag är klar där.
Först brukar jag ta Jonathan i min famn, fixa ordning en nappflaska åt honom och sen sondmatar jag honom det som blev över, sen är det Danilos tur och samma sak med honom.
Och först efter maten byter jag blöja, för dom brukar alltid bajsa mitt i maten..
På detta viset behöver jag inte byta blöjor två gånger på dem. Annars går väl sjukhuset i konkurs på bara våra pojkar.


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

OOOOOOH va härligt att de e tillsammans igen, jättekul!!!! Det är ju verkligen stora framsteg, love it!!! Längtar efter att se de. Pusu beso

2010-04-15 @ 22:15:46
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Karolina Nordling

Älskar de redan fast jag inte ens sett de...pusu beso

2010-04-15 @ 22:18:32
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Nathalie

Men va roligt att Jonathan har fått komma tillbaka till brorsan=) =) Äntligen!! Kram kram

2010-04-15 @ 22:34:22
URL: http://albinsmamma.bloggsida.se/
Postat av: Morbror Stefu

Jisses vilka fina grabbar ni fått!!!

Vi syns snart!

2010-04-15 @ 23:22:15
Postat av: munnu

Va skönt att dem får ligga brevid varandra,äntligen,dem har väll saknat varandras närhet.PUSU BESO KRAM

2010-04-16 @ 07:59:59
Postat av: Anonym

söta barn :)

2010-04-17 @ 23:28:08
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback