Familjevården- ETT STEG NÄRMARE HEM

Denna dag har flytit på ganska långsamt.
Jag har packat våra grejer och suttit och väntat på att flytta över. Innan dess gick jag och handlade lite mat och annat gott för dagen och eventuellt för imorgon också.
Andres och tjejerna kom ju inte idag, för nu är allihopa sjuka...
Båda tjejerna kräks, och Andres har ont i halsen och huvudet.... 
Gud vad jag saknar dem!!! Hoppas att dem blir friska snabbt så dom kan komma och hälsa på...

På förmiddagen rullades ännu en nyfödd bebis till avdelningen. Det var en flicka född i graviditets vecka 26-27.
Det var en massa personal där kring henne. Hon hade svårt med alla möjliga saker. Då börjar man ju tänka hur lyckligt lottade vi är, våra pojkar som mår så bra.

Sen kom en sköterska och sa att nu är det dags att flytta!
Jag blev lite nervös där för en stund- Now were on our own. Dom kopplade bort lite sladdar från pojkarna, och så rullades dom iväg med sin värmesäng- deras första tur ut från intensiven.
Vi fick ett rum, och det var verkligen jätte skönt att äntligen få ha dem bredvid sig!
Dom är här bredvid min säng i sin värmesäng, och JAG är ansvarig för dom dygnet runt.
Vi har fyllt det lilla kylskåpet här i rummet med deras mjölk för natten, och så har jag fått blöjor och sonder och allt så jag slipper gå ut på natten och fråga om något.

Tänkte lägga in några bilder på "vårt nya hem"... Få se hur länge vi blir kvar här...?

Bröderna Jonathan & Danilo

Danilo & Jonathan

Vårt nya rum!

Pojkarnas säng tätt intill mitt.

"Lyxdusch" mittemot sängen

Utsikt från ena fönstret

Vårt mini kylskåp med pojkarnas mat.
Och min dricka fick också plats där :)


Dagens köp: 2 st köttfärspaj, Taco Fiesta, MER, godis, chips & ostbågar och en Redbull.
Ni anar inte vad gott det är att dricka Redbull! Har varit sugen på det under hela graviditeten, men man får inte dricka det när man är gravid för den innehåller taurin... Men nu får jag det! Wohooo!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Skönt att komma ytterligare ett steg närmare hemgång=) Stackars sjuklingarna där hemma, hoppas dom blir friska snabbt så ni kan träffas snart igen. Sov så gott med dina pojkar inatt! Kram

2010-04-18 @ 22:35:12
URL: http://albinsmamma.bloggsida.se/
Postat av: munnu

god morgon Satu,vi ska hämta Nukke o Bessan så får Aatu vila lite idag ,ha det bra .rakastan

2010-04-19 @ 09:17:19
Postat av: karolina Nordling

Hihi vad gosiga de ser ut nät de ligger så nära varandra... pusu beso

2010-04-19 @ 10:43:29
URL: http://www.karolinanordling.com
Postat av: Tessan

Jag måste säga att jag tycker du är helt fantastiskt duktig som klarar av pojkarna helt själv!! Det gjorde inte jag!!



Kram på dig och pojkarna!!

2010-04-19 @ 10:49:42
URL: http://luddeowille.blogspot.com
Postat av: Sandra

Så fint ni fått det :) Vad har pojkarna för övervakning nu? Skönt att första natten gick bra och du är ju duktig som klarar allt själv, vi var två och kunde sova lite i skift, som sagt hinner man ju inte sova så mkt imellan.

2010-04-19 @ 18:44:01
URL: http://fluffin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback