Bye Bye- Värmesäng!!!

Wohooo!!!
Pojkarna kämpar på- nyss tog dem bort värmesängen!!! ÄNNU ETT STEG NÄRMARE HEM!
Jag är jätte glad!

Nu vet jag inte vad som hindrar oss från att få åka hem??

Alla läkare säger olika... En som aldrig träffat oss sa att vi får nog räkna med 2 veckor till- bara för att han tittade på papprena och sa att dom är bara vecka 32 nånting.. OCH?
Om dom mår bra och klarar sig utan hjälp, varför inte låta oss åka hem?
Men han tänkte nog att det inte skulle "se bra ut" på papper?
Andra läkare som "sköter om oss" sa att dom borde ju få åka hem, bara dom lär sig hålla värmen...

Man kan åka hem med sonden.
Och imorgon skulle vi få en liten knapp, som man sätter på pojkarnas mage som piper om pulsen och om syresättningen är för hög/låg. Och den kunde man också ta med hem.

Så man KAN få åka hem med "hemvård".
Dvs. att vi får åka hem med sonden och den där plattan, och så kommer det någon sjuksköterska hem till oss ca.2 gånger i veckan och väger och byter sond osv. Och när pojkarna klarar sig utan sond helt, så blir vi helt utskrivna.
Det går jag LÄTT med på!
Sonden sköter vi ändå helt själva, så det blir inga problem! Bara vi får åka hem. Och pojkarna mår ju toppenbra som sagt, dom växer och gör framsteg varje dag. Dom har blivit jätte duktiga på att dricka ur nappflaskan också, dom dricker mer och mer ur dem. Men dom ökar ju deras mat hela tiden, just nu får Jonathan 34 ml mjölk var 3:dje timme och Danilo får 40ml var 3:dje timme. Dom orkar inte "nappa" allting ännu, så det dom inte orkar dricka ur flaskan ger man via sonden. På det viset får dom i sig allting dem behöver.
det dröjer nog ett bra tag innan dom slipepr sina sonder, men det är OK. Dom kämpar på, och mer än såhär kan man inte begära från dom, dom är så starka och friska och är verkligen riktiga kämpare. Jag är så stolt över dom!
Nu får vi se hur natten går, jag har bäddat om dem ordentligt så att dom inte ska frysa :)
Förresten så är det JÄTTE kallt här i rummet på natten!

Aawwrrrghhh  Att denna huvudvärk inte släpper!!!! Har haft jätte ont i 2 dagar...
Hoppas att huvudvärken är helt borta imorgon, för då ska jag vara med mina Prinsessor.

P.S Idag har jag varit inlagd på sjukhuset i 2 veckor.....

Kommentarer
Postat av: Michelle

Vi mår suveränt! Sitter bara och stör mig på hockeyn, är ingen större fantast och gillar inte att det förstör hela tablån, men annars är det bra!

Hur är det med er? Det är så kul att läsa om pojkarnas framsteg, går in varje dag för att se om det kommit upp några mer bilder på godingarna! :)

2010-04-21 @ 21:04:42
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Va roligt! Jag hoppas ni får komma hem snart och vara en hel stor familj=) Att alla syskon kan gosa med varandra istället för genom en glasruta. Kan dom inte höja värmen i rummet? Kramar

2010-04-21 @ 21:14:53
URL: http://albinsmamma.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

älska din blogg. min nya favvo nu :)



följer denna maniskt nu :)

hehe



hopaps ni får åka hem snart ej kul av på sjukan hela tiden kram

2010-04-22 @ 07:17:47
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Postat av: Erica

Vi fick som sagt åka hem när Alva vägde 1700 gram, det var deras gräns i Eskilstuna, men det var för att vi hade så långt till närmaste sjukhus och det var sommar, ingen hemsjukvård tillgänglig i Gnesta. Men jag tror nog att ni får åka hem ganska snart, för så länge dom håller värmen och har sond så klara man det själv. jag och Yannick delade på det varannan gång och sondade. Vi ställde klockan mitt i inatten och sondade. Lättare för er som sagt när dom inte ammar. Jag fick amma, pumpa och sen sonda... suck, det tog tid varje gång. VI valde att ta bort puls och saturations mätaren, ville ej ta med den hem, blev bara mer orolig då, tittade på den hela tiden och glömde titta på att Alva mådde bra. Denna gång med Tor så hade dom satt en sån övervakare oxå, men direkt jag kom till Eskilstuna och såg honom så sa jag att jag vägrar amma honom med den på. Så dom plockade bort den. Hoppas ni får komma hem. kramar

2010-04-22 @ 09:06:16
URL: http://web.me.com/kercoff
Postat av: munnu

Satu säg till systrarna

att dem höjer värmen,inte ska man behöva frysa på sjukhuset,,eller :))Beso Pusu Rakastan.

2010-04-22 @ 09:31:12
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback